Prosimo poskrbite, da je na strani omogočen JavaScript, ki poganja dodatek za dostopnost. Projekt ULTRA - predstavitev rezultatov prenove študijskih programov

Na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani je v torek, 11. novembra 2025, potekala zaključna konferenca projekta ULTRA – Univerza v Ljubljani (UL) za trajnostno družbo, v okviru katerega je Univerza v Ljubljani prenovila 29 visokošolskih študijskih programov. Na dogodku z naslovom Nova znanja za nove generacije so predstavili rezultate triletnega projekta, ki je bil del nacionalnega Načrta za okrevanje in odpornost (NOO).

S projektom ULTRA je UL v študijske programe vključila vsebine s področja trajnostnih in digitalnih kompetenc ter uvedla sodobnejše in interaktivne pedagoške pristope. Univerza je s tem prevzela vlogo pobudnice sprememb v visokošolskem prostoru – ne le kot odziv na družbene in tehnološke izzive, temveč kot njihova soustvarjalka. Z inovativnim poučevanjem, prenovljenimi programi in aktivnim vključevanjem študentov v proces učenja je UL pokazala, da sta trajnostna in digitalna preobrazba visokošolskega izobraževanja ne le izvedljivi, temveč tudi potrebni in smiselni.

Zaključek projekta pomeni začetek novega obdobja sodelovanja med UL in njenimi partnerji pri gradnji trajnostne družbe znanja in inovacij. Konferenca je ponudila vpogled v spremembe, ki jih prinaša prenova visokega šolstva – od kariernih poti diplomantov do zakonodajnih novosti in praktičnih primerov prenovljenih učnih vsebin. Zbralo se je skoraj 300 udeležencev, med njimi svetovalni delavci osnovnih in srednjih šol, dijaki in učenci, predstavniki Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in inovacije ter članic Univerze v Ljubljani. Dogodek je potrdil, da projekt ULTRA predstavlja pomemben korak k sodobnemu, odpornemu in trajnostno usmerjenemu visokošolskemu prostoru.

Zdravstvena fakulteta je sodelovala pri osmih pilotnih projektih, v okviru katerih je na visokošolskih študijskih programih akreditirala sedem novih izbirnih predmetov. Prenova študijskih programov je zajemala posodobitev pristopov k poučevanju in učenju z namenom vključevanja zelenih in digitalnih tehnologij, spodbujanja interdisciplinarnega sodelovanja ter krepitve kompetenc visokošolskih učiteljev in sodelavcev za izvajanje sodobnih oblik poučevanja. Poseben poudarek je bil namenjen tudi tesnejši povezanosti z družbenimi in gospodarskimi izzivi ter spodbujanju vseživljenjskega učenja.

V okviru projektov so v sodelovanju s članicami UL in drugimi partnerji potekale številne aktivnosti, med drugim spremljanje in evalvacije novih pristopov poučevanja, usposabljanj za mikrodokazila ter oblikovanje ponudbe visokošolskega izobraževanja v skladu s potrebami trga dela, zlasti na področju digitalnega in zelenega prehoda. Razvijali so se inovativni učni pristopi, kot so problemsko e-učenje, pridobivanje praktičnih veščin v laboratorijih ter uporaba digitalnih modelov za samostojno učenje. Poseben poudarek je bil tudi na razvoju tematskih postaj, zdravih delovnih pogojih in uporabi sonaravnih tehnologij. Izvedena je bila analiza stanja uporabe IKT v pedagoškem procesu ter vrednotenje digitalnih kompetenc učiteljev in študentov z namenom spremljanja napredka in učinkov uvedenih sprememb.

 

Spletna stran za nemoteno in pravilno delovanje uporablja osnovne nujne piškotke. Obvezni piškotki in piškotki, ki ne obdelujejo osebnih podatkov, se naložijo samodejno, brez predhodne privolitve in z njimi ne obdelujemo nobenih podatkov. Analitičnih piškotkov ne uporabljamo. Več o piškotkih »